• Feedback processing and emotion regulation in nursing students during internshipPeer reviewedOpen access 

      22 juin 2023, HAUSMAN, Matthieu; Detroz, Pascal; Pétré, Benoît; Guillaume, Michèle; DANCOT, Jacinthe, HE Robert Schuman
      Article scientifique
      [en] Introduction As feedback that nursing students receive during internships triggers emotional episodes, it results in changes in self-esteem, motivation, and learning behaviors. The adaptive or maladaptive nature of emotions is modulated via emotion regulation strategies. Method To understand how the students experienced and acted upon these emotional episodes, we applied an existential ...
    • “I don't know if people realize the impact of their words”: How does feedback during internship impact nursing student learning?Peer reviewedOpen access 

      11 octobre 2022, DANCOT, Jacinthe; HAUSMAN, Matthieu; Pétré, Benoît, HE Robert Schuman
      Article scientifique
      Article de recherche sur les étudiants en sciences infirmières
    • La créativité, une nouvelle compétence professionnelle pour les enseignants ?Open access 

      06 mai 2016, VINCENT, Coline; HAUSMAN, Matthieu; Vieujean, Anne-Catherine; Stegen, Pierre, HE ville de Liège
      Acte de conférence ou de colloque
      Cette présentation étudie, au moyen d'une étude réalisée auprès d'étudiants futurs enseignants à la Haute Ecole de la Ville de Liège, l'impact de la créativité et des représentations de celles-ci sur les compétences, préconceptions et la professionalité des futurs enseignants. Cette étude s'appuie sur l'utilisation du Creative School Lab de la Haute Ecole dans le but de mettre en oeuvre une activité ...