- Accueil de LUCK
- Parcourir par auteur
Parcourir par auteur "Zimmer, Daniel"
Voici les éléments 1-2 de 2
-
A sketch of analysis of the teacher’s moves towards the implementation of “scientific debates” in the mathematics classroom
Acte de conférence ou de colloqueAs part of an ongoing research on the practice of “scientific debate” in French-speaking Belgium, we observed some teachers practicing scientific debates in their mathematics courses. We notice they intervene more in the discussion than what we would naively expect. In this preliminary study, we analyse the teacher’s discourse during one short discussion episode and try to classify his ... -
Un problème de géométrie de l'espace pour conjecturer et débattre
Article scientifiqueLes mathématiques sont trop souvent perçues par les élèves comme un royaume de vérités arrêtées et indiscutables, dont seul l’enseignant détiendrait les clefs. Nous pensons que le « débat scientifique » 1 est une bonne piste pour permettre aux élèves de donner du sens à leurs apprentissages en mathématiques, tout en étant partie prenante de ceux-ci. Nous présentons dans cet article un problème de ...