dc.rights.license | CC1 | en_US |
dc.contributor.author | DESCHEPPER, Catherine | |
dc.contributor.author | Colognesi, Stéphane | |
dc.date.accessioned | 2023-12-07T10:01:08Z | |
dc.date.available | 2023-12-07T10:01:08Z | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.issn | 0102-7158 | en_US |
dc.identifier.uri | https://luck.synhera.be/handle/123456789/2593 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.25189/rabralin.v20i3.2017 | en_US |
dc.description.abstract | This contribution has a twofold objective: (1) to list effective practices for teaching oral language through genres, based on the latest research findings and (2) to propose a training program that uses these practices. To achieve this aim, we first explore effective practices for teaching oral language through genres, based on the literature. In the second part, we present Itineraries, an instructional program that implements these effective practices. | en_US |
dc.description.abstractfr | Cette contribution a un double objectif : (1) recenser les pratiques efficaces pour l'enseignement de la compétence à communiquer oralement par les genres, sur la base des derniers travaux de recherche et (2) proposer un dispositif d'enseignement/apprentissage qui mobilise ces pratiques. Dans le texte, nous déployons la première partie les pratiques efficaces pour l'enseignement de l'oral par les genres en nous appuyant sur la littérature, nous permettant d'aboutir à un modèle théorique. Dans la deuxième partie du texte, nous présentons le dispositif "Itinéraires" étape par étape et montrons comment il peut être utilisé dans les classes. | en_US |
dc.description.sponsorship | None | en_US |
dc.language.iso | EN | en_US |
dc.publisher | Associação Brasileira de Linguística | en_US |
dc.relation.ispartof | Revista Da Abralin | en_US |
dc.relation.isreferencedby | Colognesi, Stéphane, et al. « Improving the oral language skills of elementary school students through video-recorded performances ». Teaching and Teacher Education, vol. 128, juillet 2023, p. 104141, https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104141. | en_US |
dc.rights.uri | https://revista.abralin.org/index.php/abralin/about | en_US |
dc.subject | Enseignement de la langue orale | en_US |
dc.subject | Genres oraux | en_US |
dc.subject | Pratiques efficaces | en_US |
dc.subject.en | Oral language instruction | en_US |
dc.subject.en | Oral genres | en_US |
dc.subject.en | Effective practices | en_US |
dc.title | Effective practices for teaching oral language through genres and an instructional program that incorporates them | en_US |
dc.type | Article scientifique | en_US |
synhera.classification | Sciences sociales & comportementales, psychologie, pédagogie>>Didactique | en_US |
synhera.institution | HE Léonard de Vinci | en_US |
synhera.otherinstitution | UCLouvain | en_US |
synhera.cost.total | / | en_US |
synhera.cost.apc | / | en_US |
synhera.cost.comp | / | en_US |
synhera.cost.acccomp | / | en_US |
dc.description.version | Oui | en_US |
dc.rights.holder | Associação Brasileira de Linguística | en_US |