Afficher la notice abrégée

Effective practices for teaching oral language through genres and an instructional program that incorporates them

dc.rights.licenseCC1en_US
dc.contributor.authorDESCHEPPER, Catherine
dc.contributor.authorColognesi, Stéphane
dc.date.accessioned2023-12-07T10:01:08Z
dc.date.available2023-12-07T10:01:08Z
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.issn0102-7158en_US
dc.identifier.urihttps://luck.synhera.be/handle/123456789/2593
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.25189/rabralin.v20i3.2017en_US
dc.description.abstractThis contribution has a twofold objective: (1) to list effective practices for teaching oral language through genres, based on the latest research findings and (2) to propose a training program that uses these practices. To achieve this aim, we first explore effective practices for teaching oral language through genres, based on the literature. In the second part, we present Itineraries, an instructional program that implements these effective practices.en_US
dc.description.abstractfrCette contribution a un double objectif : (1) recenser les pratiques efficaces pour l'enseignement de la compétence à communiquer oralement par les genres, sur la base des derniers travaux de recherche et (2) proposer un dispositif d'enseignement/apprentissage qui mobilise ces pratiques. Dans le texte, nous déployons la première partie les pratiques efficaces pour l'enseignement de l'oral par les genres en nous appuyant sur la littérature, nous permettant d'aboutir à un modèle théorique. Dans la deuxième partie du texte, nous présentons le dispositif "Itinéraires" étape par étape et montrons comment il peut être utilisé dans les classes.en_US
dc.description.sponsorshipNoneen_US
dc.language.isoENen_US
dc.publisherAssociação Brasileira de Linguísticaen_US
dc.relation.ispartofRevista Da Abralinen_US
dc.relation.isreferencedbyColognesi, Stéphane, et al. « Improving the oral language skills of elementary school students through video-recorded performances ». Teaching and Teacher Education, vol. 128, juillet 2023, p. 104141, https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104141.en_US
dc.rights.urihttps://revista.abralin.org/index.php/abralin/abouten_US
dc.subjectEnseignement de la langue oraleen_US
dc.subjectGenres orauxen_US
dc.subjectPratiques efficacesen_US
dc.subject.enOral language instructionen_US
dc.subject.enOral genresen_US
dc.subject.enEffective practicesen_US
dc.titleEffective practices for teaching oral language through genres and an instructional program that incorporates themen_US
dc.typeArticle scientifiqueen_US
synhera.classificationSciences sociales & comportementales, psychologie, pédagogie>>Didactiqueen_US
synhera.institutionHE Léonard de Vincien_US
synhera.otherinstitutionUCLouvainen_US
synhera.cost.total/en_US
synhera.cost.apc/en_US
synhera.cost.comp/en_US
synhera.cost.acccomp/en_US
dc.description.versionOuien_US
dc.rights.holderAssociação Brasileira de Linguísticaen_US


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée