dc.rights.license | CC1 | en_US |
dc.contributor.author | Colognesi, Stéphane | |
dc.contributor.author | DESCHEPPER, Catherine | |
dc.date.accessioned | 2020-11-12T10:59:29Z | |
dc.date.available | 2020-11-12T10:59:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 1496-0974 | en_US |
dc.identifier.uri | https://luck.synhera.be/handle/123456789/420 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20360/langandlit29365 | en_US |
dc.description.abstract | This contribution provides information on teachers' reported practices in oral education. Its purpose is to address the following issues: What are Belgian teachers doing to work on speaking and listening skills? What professional practices and actions do they consider to be mobilizing in their practices? How often and why do they work on oral communication in class? It is the analysis of the data collected through a questionnaire from 290primary school teachers that allows us to develop elements of the answer | en_US |
dc.description.abstractfr | Cette contribution apporte desinformations sur les pratiques déclarées des enseignants concernant l’enseignement de l’oral. Elle a en effet pour visée de traiter les questions suivantes: Que font les enseignants belges pour travailler les compétences en Savoir Parler et Écouter? Quelles sont les pratiques et les gestes professionnels qu’ils estiment mobiliser dans leurs pratiques ? À quelle fréquence et pourquoi travaillent-ils l’oral en classe? C’est l’analyse des données recueillies par questionnaire auprès de 290 enseignants du primaire qui nous permet d’élaborer des éléments de réponse. | en_US |
dc.description.sponsorship | OTH | en_US |
dc.language.iso | FR | en_US |
dc.publisher | Canadian Society for Studies in Education (CSSE) | en_US |
dc.relation.ispartof | Language and Literacy | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | en_US |
dc.subject | Oral | en_US |
dc.subject | Didactique | en_US |
dc.subject | Enseignement primaire | en_US |
dc.title | Les pratiques déclarées de l’enseignement de l’oral au primaire. Qu’en est-il en Belgique francophone ? | en_US |
dc.type | Article scientifique | en_US |
synhera.classification | Arts & sciences humaines | en_US |
synhera.institution | HE Léonard de Vinci | en_US |
synhera.otherinstitution | UCLouvain | en_US |
synhera.stakeholders.fund | Néant | en_US |
synhera.cost.total | 0 | en_US |
synhera.cost.apc | 0 | en_US |
synhera.cost.comp | 0 | en_US |
synhera.cost.acccomp | 0 | en_US |
dc.description.version | Oui | en_US |
dc.rights.holder | UCLouvain - HE Vinci | en_US |