• Open Access
    • Comment cela fonctionne?
    • Ouvrir une session
    • Contact

    Voir le document

    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
    Voir le document 
    • Accueil de LUCK
    • HENALLUX
    • HENALLUX - HE
    • Sciences Humaines
    • Voir le document
    • Accueil de LUCK
    • HENALLUX
    • HENALLUX - HE
    • Sciences Humaines
    • Voir le document
    Voir/Ouvrir
    BistonArticleRechercheHIV.pdf (150.7Ko)
    Date
    2021
    Auteur
    BISTON, Christine
    Ependa, A.
    Labra, O.
    Chamblas, I.
    Antoniadis, A.
    Mukeshimana, M.
    Giroux, M.-E.
    Metadata
    Afficher la notice complète
    Partage ça

    HIV/AIDS knowledge and attitudes among social work students: A comparative study

    Résumé
    The article describes a quantitative cross-sectional study of a sample of 674 university students enrolled in social work programmes in four countries: Belgium, Canada, Chile and Switzerland. The study aimed to assess HIV/AIDS knowledge and attitudes among participants. The median HIVKQ-18 score for the sample was 14.0, which Carey and Schroder classify as indicating borderline low levels of knowledge. Based on the results, the authors argue that social work education and training programmes should more comprehensively address HIV/AIDS within their curricula to better equip future social workers to challenge stigmatising and exclusionary practices rooted in long-standing lack of knowledge and erroneous beliefs about the disease.

    Parcourir

    Tout LUCKCommunautés & CollectionsAuteurTitreDate de publicationSujetType de documentTitre de périodiqueThématiqueCette collectionAuteurTitreDate de publicationSujetType de documentTitre de périodiqueThématique

    Mon compte

    Ouvrir une sessionS'inscrire

    Statistics

    Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

    Plan du site

    • Open Access
    • Comment cela fonctionne?
    • Mon compte

    Contact

    • L’équipe de LUCK
    • Synhera
    • CIC